‘Waarom’ in de spotlight
Positiviteit
Een stukje positiviteit in deze samenleving kan nooit kwaad. Daarom zet Goud in Handen vandaag een inspirerende visie in de spotligth. We zetten vandaag Tony’s Chocolonely in het zonnetje. Tony’s Chocolonely heeft heel goed begrepen hoe de ‘waarom vraag’ stellen bij het bestaan van je bedrijf. Belangrijk is voor een visie gedreven koers varen.
Tony’s
De grondslag van Tony’s Chocolonely ligt in 2003 waarin Teun van de Keuken begint na grote verontwaardiging over de
kinderarbeid in de cacao industrie aan het vormen van zijn doel. Teun, toen nog journalist, stapt naar een grote chocoladefabrikant om te vragen of ze slaafvrije chocolade kunnen produceren. Nadat er geen gehoor wordt gegeven aan die vraag besluit hij het zelf te doen. Hij gaat Slaafvrije chocolade op de markt brengen. En daar is de ‘simpele’ waarom al. Slaafvrije Chocolade! Tot op de dag van vandaag handelt Tony’s Chocolonely uit deze visie.
Het kompas van Waarom
Waarom is erg belangrijk, zowel in een bedrijf als in het dagelijks leven. Het is als een kompas dat ons de juiste weg wijst. Het helpt ons te begrijpen wat we willen bereiken in deze grote wereld. Waarom gaat niet over cijfers of macht hebben, maar over een groot doel hebben en iets goeds doen voor de samenleving.
Tony’s Chocolonely is een voorbeeld voor velen bedrijven en personen. Hun waarom inspireert. Laat jij jouw #waarom ook inspireren?